Отваря главното меню

Промени

редакция без резюме
}}
 
'''Daily Mail''' е английски [[вестник]] създаден от английският бизнесмен и обществен деятел [[Алфред Хармсворд]].<ref>[http://fjnsu2010.narod.ru/izj_05.htm Социально-экономические, политические и культурные предпосылки формирования массовой прессы Великобритании во второй половине XIX в.]</ref> Излиза от 1896 г. Един от първите британски вестници за средната класа и {{източник|в днешно време е единствения вестник, на когото повече от 50 % от читателите са жени}}. {{източник|Първият вестник продал един милионен тираж за един ден}}. <ref>[http://gap-themind.livejournal.com/51403.html?thread=738763 Daily Mail]</ref> Имала е няколко „национални“ версии — ирландска, шотландска, индийска.
 
== История ==
През 1903 г. Алфред Хармсворд става пер на Англия - лорд Нортклиф. След време той оглавява британската военна мисия в САЩ.
 
През 1930-те години на ХХ век са публикувани няколко пронацистки статии на лорд Ротермир ([[Харолд Хармсворд]] - брат на Алфред Хармсворд). Пионер в масовата журналистика лорд Ротермир достига през 1922 г. три милионен тираж с вестника си [[Daily Mirror]]. След смъртта на по-големия си брат той наследява Daily Mail. През трийсетте години той се опитва със своето влияние на вестникарски магнат и собственик на ''Associated Newspapers Ltd'' да влияе на британската политика за увеличаване на военните разходи и съюз с Германия. Известно време неговите вестници се ползват от защитата на британския Съюз на Фашистите (B.U.F.)основан от английският аристократ, парламентарист и независим консерватор [[Освалд Мозли]] с численост по това време около 40 000 човека. Организацията на Мозли ратува за ограничаване правомощията на парламента и установяване на диктатура по италиански фашистки образец. През 1934 г. лорд Ротермир започва популяризиране на гражданската авиация. Разсекретени британски документи от 2005 г. разкриват, че той е пращал поздравителни писма на Хитлер след окупиране на Чехословакия и е насърчавал настъпление в Румъния.<ref>[http://fjnsu2010.narod.ru/izj_08.htm Формирование медиа-групп в Великобритании (Мэрдок, Ротемир, Рейли, Кинг, Томсон и др.)]</ref>
 
През 2008 г. след събитията в [[Южна Осетия]] вестникът критикува британското правителство за разваляне на отношенията с Русия и двуличие — признаване на [[Република Косово]] и критика на [[Русия]] за признаване на [[Абхазия]] и Южна Осетия.
21 384

редакции