„Телеграф“ е български национален всекидневник .

„Телеграф“
Информация
Форматписмен
Цена1,50/2,00 лв. от понеделник до неделя
СобственикЮнайтед груп
Издател"Вестник Телеграф" ЕООД
Езикбългарски
Тираж170 000 (октомври 2013 г.)[1]
Седалищебул. „Цариградско шосе“ 113А София, България
Сайтtelegraph.bg

За първи път излиза на 25 ноември 2002 година с името „Виж“, като продукт на „Пресгрупа Монитор“ с цена от 30 стотинки.

От 1 януари 2005 година е преименуван на „Телеграф“.

През юли 2007 година – по време на Тройната коалиция, вестниците от пресгрупа „Монитор“ – „Монитор“, „Телеграф“ и „Политика“ – се сдобиват с нов собственик: „Нова българска медийна група“ с едноличен собственик бившата държавна служителка и бивш директор на Българския спортен тотализатор Ирена Кръстева.[2]

На 12 декември 2007 година при отказ на ръководството да окаже подкрепа на пребития свой кореспондент от Бургас Асен Йорданов осем журналисти напускат вестника – Диана Донкова, Мариета Томова, Ирина Атанасова, Владимир Клисуров, Любен Лесидренски, Стефан Топузов, Виктор Гергински и Георги Бойков. В разпространено тогава съобщение до медиите бяха оповестени мотивите за напускането:

Ръководството на „Нова българска медийна група“, от която е част вестник „Телеграф“, отказа да подкрепи пребития ни колега и да потърси съдействие от органите на МВР за разрешаване на случая. Твърдо сме убедени, че тези действията са предпоставка подобни посегателства срещу свободата на словото да се случват безнаказано, и знаем, че това може да се случи с всеки от нас, затова напускаме „Телеграф“. Вестникът, който всички ние създадохме, никога не е падал толкова ниско. Решени сме да запазим духа му дори ако се налага това да е в ново издание и за сметка на лични средства.[3]

На 21 януари 2021 водещият доставчик на телекомуникационни услуги и издател на медии в Югоизточна Европа – „Юнайтед груп“, обявява, че е постигнал споразумение със собственика на медийната група, издаваща вестник „Монитор“ – дружеството еднолична собственост на Делян Пеевски -„Инстръст“, за закупуването на „Вестник Телеграф“ЕООД.[4] От „Юнайтед груп“ уточняват, че „Вестник Телеграф“ ЕООД издава освен „Монитор“ и ежедневника „Телеграф“, спорния вестник „Мач Телеграф“, седмичника „Политика“, англоезичния седмичник „Юропост“ и регионалното издание „Борба“ (50%). „Развълнувани сме да обявим тази сделка. България е привлекателен пазар за „Юнайтед груп“ и „Телеграф“ допълва останалите ни медийни активи, добавяйки липсващия вестникарски компонент“, обявява изпълнителният директор на „Юнайтед груп“ Виктория Боклаг. На 16 март 2021 г. от групата обявяват, че сделката е приключена, като „Юнайтед груп“ придобива изданията през дъщерното си дружество „Нет инфо“[5][6]

Вижте също редактиране

Източници редактиране