Беседа:Субоноша

Добавяне на тема
Активни дискусии

Източници?Редактиране

В статията няма източници защо се трият шаблоните факт?--Мико 12:32, 2 август 2008 (UTC)

СубашкьойРедактиране

След като се каже, че някои го идентифицират със Субашкьой е ненужно да се излага историята на Субашкьой, която я има в статията за селото.--Мико 12:32, 2 август 2008 (UTC)

Ами въпросът е, че ти я изтри от там. Твърдя, че не си неутрален и направо провеждаш мегалогръцка пропаганда от страниците на Уйкипедия на български език! Не бих имал против това да става в гръкоезичната страница ако отговаря на мнението прието в Гърция, но в България и в българските страници, със или без залбележка, че това е българското виждане, трябва да се отразява това което твърдят бъларските учени, а не ти! Разбира се няма пречка да се посочат редом с тяхното и други виждания, както е в случая с "македонският език". Mpb eu 12:44, 2 август 2008 (UTC)

Моля ви, по темата. Историята я има в другата статия, бихте ли казали защо да се повтаря и тук при положение, че дори няма източник за идентификацията.--Мико 12:49, 2 август 2008 (UTC)

КатегорияРедактиране

Защо се трие категорията?--Мико 12:34, 2 август 2008 (UTC)

Съжалявам ако съм я изтрил по невнимание, но е редно да е категория за свързани с България и Гърция обектиMpb eu 12:45, 2 август 2008 (UTC)
Като коя?--Мико 12:50, 2 август 2008 (UTC)

ИдентификацияРедактиране

Вижте, съществуването на такова село е доста спорен въпрос. Единствената информация е в Боянския поменик, където Субо и Ношо или Нушо са на различни редове, като Иван Петрински чете целия текст като:

З[o]графа Василе гра[д] Серъ
Ношо/Нушо село Субо

Но по позиционирането на думите дори и връзката между "Ношо" и "село Субо" е съмнителна по мое мнение, просто "Ношо" е на долния ред, вляво, точно под интервала между "гра[д]" и "Серъ". Според Петрински авторът на тези редове е бил неопитен в писането (нещо нетипично за майстор от калибъра на боянския), освен това той твърди, че е живял векове след изографисването на Боянската църква. Субашкьой пък е било гръцко село и няма данни за българско население там. За това можете да се позовете на Петрински, Иван. Приказка за цар Ройгос, за хуждоника Василий и за научните постижения. // Истинската история на България. Ciela, 2008., стр. 198. Поздрави, Martyr 13:30, 2 август 2008 (UTC)

Съществуването ясно е записано в автентичен паметник и не може да е спорно. Друг е въпросът как ще го прочетем и дали става дума точно за споменатото съвремено село. Точно това е причината за него да се пише че е най-вероятно да е Субашкьой, но може и да не е. При идентификацията просто се посочва заявеното от авторитетните бъларски учени - един доцент и двама професори натоварени с изследването.Mpb eu 15:47, 2 август 2008 (UTC)

Именно - което чакаме да посочите няколко седмици вече.--Мико 15:49, 2 август 2008 (UTC)
 
Ето я частта от Боянския поменик: популяризираното по медиите е само едно от разчитанията.
Кое е безспорно бе, човек, цитирам ти точно думите на археолог от НИМ, книгата е от тази година. Има и снимка на страницата от поменика, където да прочетеш "Субоноша" се иска сериозно въображение, още повече да я свържеш и с името на този Василе, за който си пише много ясно, че е от Сяр, и по думите на Петрински е живял векове след това. "Зограф Василий от Субоноша, Серско" е много свободно четене на тази страница, по-скоро става въпрос за някакъв зограф Василе от Сяр и Ношо от Субо, но и това не е очевидно. А пък свързването на Субо или "Субоноша" със Субашкьой е изцяло предположение на базата на известна близост в изговора и на това, че град Сяр е споменат на тази страница. Разполагаме с един източник, със сериозни разминавания в неговото разчитане, и с никакви доказателства, че става въпрос за същия човек, напротив — вероятно става въпрос дори и за различен исторически период. На базата на известния писмен материал просто не можем да идентифицираме самоличността на Василий от надписа в Боянската църква, има дори и съмнения дали той е зографът... Изобщо, когато говорим за история и археология, не е добра идея да се доверяваме сляпо на медиите, а е хубаво всичко да е подкрепено с по-солидни източници. Тази статия, например, е като някакво НЛО: "човек, който май е онзи човек, от село, което май е онова село, ама най-вероятно нито едното е едното, нито другото е другото". Не съм убеден, че има място тук, съжалявам. Martyr 16:17, 2 август 2008 (UTC)

Казваш верни неща, но в длучая компетентното мнение е това на изследователският колектив доказал своите научни права да се изказва по такива въпроси със своите авторитетни научни степени и звания, а не какво мисля аз, ти или някой друг пък бил той също учен изследвал част от проблема. Тук не цитирам медии, а заявления на сериозни учени пред медиите, дословно цитирани от тях, има съществена разлика.Mpb eu 17:12, 2 август 2008 (UTC)

Мико не вандалствай !Редактиране

Има поствен шаблон за редактиране! Не от преди няколко седмици, а току що преди час два.

Кой ти дава право да вандалстваш и да триеш!

Ясно е че не си неутрален и направо провеждаш мегалогръцка пропаганда от страниците на Уйкипедия на български език.

Май под този "ник" се крие цял пропаганден отдел, от тези за които турско робство и баташко клане не е имало!

Ако някои от администраторите държи да се спазват някакви правила ТРЯБВА ДА ВИ СПРЕ или става дума за вулгарна цензура превръщаща всичко тук в поредната промивачка на мозъци!Mpb eu 16:02, 2 август 2008 (UTC)

Шаблонът за редактиране се поставя и човек отваря статията и редактира - неговата единствена цел е да се избегне конфликтът на редакции. Махнах го защото видях, че поставилият го редактор се занимава с други неща. Мегалогръцката пропаанда го приемам за лична нападка.--Мико 16:25, 2 август 2008 (UTC)
Това не е лична нападка а факти от вашето поведение по всички страници, особено касаещите Македония под Гръцко. Ясно е че не сте неутралени и направо провеждате мегалогръцка пропаганда от страниците на Уйкипедия на български език. Вероятно под този "ник" се крие цял пропаганден екип.
Недопустимо е да махнете шаблона редактирам няма и час откакто съм го сложил като пръв редактор на недовършената статия и ВАНДАЛСКИ да изтриете написаното като го заместите с два реда ваши пропагандни твърдения. Да не сте проф. д-р по история, че вашето мнение да е меродавно, а не това на утвърдените учени!
Ако някои от администраторите държи да се спазват някакви правила ТРЯБВА ДА ВИ СПРЕ или става дума за вулгарна цензура превръщаща всичко тук в поредната промивачка на мозъци!Mpb eu 16:48, 2 август 2008 (UTC)
Но моля ви не повтаряйте едно и също до откат. Това си е просто спам. Нищо не твърдя, а само очаквам източници за нещата, които твърдите вие.--Мико 16:50, 2 август 2008 (UTC)
Очаквате - друг път, направо ВАНДАЛСКИ триете при поставен шаблон за редактиране!Mpb eu 16:53, 2 август 2008 (UTC)
Не нежно да крещите с тези главни букви. Обясних ви за какво служи шаблонът редактирам и как се използва. На него си пише между другото.--Мико 16:55, 2 август 2008 (UTC)

Как ще обясните че бдите като ястреби по всички възможни страници да не се промъкне нещо от истината поставящо под въпрос меалогръцката пропаганда за Македония и Беломорието.Mpb eu 17:02, 2 август 2008 (UTC)

?--Мико 17:04, 2 август 2008 (UTC)

Вие като може да имате оперативна задача, но с българин трудно се излиза на глава когато е прав. Два пъти с войска си взимахме нашето в Беломорието и Македония, добре го помнете. Да речем за трети път пак ще го вземем, но сега ще го купим и няма как да ни спрете с цензура и вандалстванеMpb eu 17:19, 2 август 2008 (UTC)

У:НЕЕ в частта не е форум.--Мико 17:20, 2 август 2008 (UTC)

Никакъв форум не е. Срещу вас е необходима административна намеса защото предизвиквате редакторски войни и вандалствате Изпълнявайте оперативните си задачи по електронна борба по-интелигентно, ако сте способни на товаMpb eu 17:24, 2 август 2008 (UTC)

Именно - не е форум за да се развихряте на тема "мегалогръцка пропаганда" и "андартско движение", което ГВПМ между другото е червена препратка. --Мико 17:27, 2 август 2008 (UTC)

Със вас няма да споря и андартите си имат своите основания. Но моля някои от администраторите ако държи да се спазват някакви правила да провери вашите непестанни граничещи с вандалството намеси ! Триете и тенденциозно изтъквате справки за небългарският характер на това или онова нямащи нищо общо с основната темаMpb eu 17:35, 2 август 2008 (UTC)

Не ме наричайте повече андарт - казах ви, че го приемам за обида.--Мико 17:41, 2 август 2008 (UTC)

Моля за извинение ако сте се засенали, нищо обидно няма в това да си комита, усташ, еничарин или ... андарт, в края на крайщата всички са отстоявали някакви цели със средства според епохата и възможностите им. Но Вие, ако желаете господа офицери ще Ви наричам, не можете да се превръщате в цензори и да изтривате от българските страници каквото не вие угодно! Искате источници - посочват ви се, и да не ви харесват читателят, а не вие ще прецени.Mpb eu 17:50, 2 август 2008 (UTC)

Извинението ви се приема. Но вие нито един източник не сте посочили досега!!! Нали именно в това е проблемът.--Мико 17:51, 2 август 2008 (UTC)

Извинявам се за глупавия въпрос, ама от всичко дотук разбрах само, че Mpb eu представя за източник на някакво твърдение следната картинка:Konak_pametnici.jpg. Извинявам се, но аз на тази картинка не виждам нищо, което да може да се различи и разбере. Ниска резолюция, кофти ракурс... тя сама по себе си може да има някаква относителна илюстративна стойност, но по никой начин и аз не бих се съгласила, че става за източник. Mpb eu, поправете ме, ако греша (само, моля, не ме квалфицирайте). Спири 18:15, 2 август 2008 (UTC)

Четвърта дивизияРедактиране

Твърдението, че в 1912 г. 1-ва полска болница на Четвърта пехотна преславска дивизия е била при село, което се намира в Македония, ми се струва невероятно. През Балканската война 4 дивзия е част от Трета армия, която се бие при Лозенград, Люлебургас-Бунархисар и Чаталджа. Няма как която и да е част от Четвърта дивиия да е в Източна Македония в 1912. Друг вариант е да става дума за различно село, такова, което се намира в Тракия. Или да има грешка в годината.--Simin 16:18, 2 август 2008 (UTC)

Виж Конак (село) загинали в балканската война Mpb eu 16:37, 2 август 2008 (UTC)
Това е автореференция.--Мико 16:39, 2 август 2008 (UTC)
Да абсурдно е да е в Македония. Най-вероятно е това [1] Суфлийско на десния бряг на Марица затова го и махнах от Субашкьой. --Мико 16:39, 2 август 2008 (UTC)

Може! Не споря, ама първо докажете, че не е там пък тогава се проявявайте в триенето!Mpb eu 16:51, 2 август 2008 (UTC)

Доказват се твърдения. При недоказването им се трият.--Мико 16:51, 2 август 2008 (UTC)

Субаши хич не прилича на Субашкьой както е посочено в другата статия, а тя както се вижда е според надгробните кръстове на загиналиете и за тях ли ще искаш "източник"!Mpb eu 16:58, 2 август 2008 (UTC)

Искам източник за твърдението, че дивизията е била край село Субашкьой, Серско - как да ви го кажа по друг начин. За какви кръстове говорите ми е неясно, но и не ме интересува, ако не е по темата.--Мико 17:00, 2 август 2008 (UTC)
Тези кръстове на загиналиете които виждате на снимката Mpb eu 17:04, 2 август 2008 (UTC)
Какво общо имат кръстовете с източника за лагеруването на дивизията при Субашкьой?--Мико 17:05, 2 август 2008 (UTC)
Не се правете на наивни на тях е написано, може да изеш заедно сдруги андарти да ги строшите.Mpb eu 17:14, 2 август 2008 (UTC)
Пише Субашкьой? Не виждам.--Мико 17:17, 2 август 2008 (UTC)
Това е известно, че не виждаш каквото не отърва на мегалогръцката пропагандаMpb eu 17:20, 2 август 2008 (UTC)
Ха-ха. Вие тук Картинка:Konak pametnici.jpg виждате изчерението "В 1912 г. 1-ва полска болница на Четвърта пехотна преславска дивизия е на лагер до село Субачево (Субашкьой)"? И който не го вижда е мегалогръцки пропагандатор и андарт? Веселите ме.--Мико 17:25, 2 август 2008 (UTC)
Че нали точно това изтрихте твърдейки че е измислица - "В 1912 г. 1-ва полска болница на Четвърта пехотна преславска дивизия е на лагер до село Субачево (Субашкьой)"!Mpb eu 17:28, 2 август 2008 (UTC)
Именно - защото няма източник.--Мико 17:29, 2 август 2008 (UTC)

Mpb eu, опитвам се да съм добронамерен. Коментирам един конкретен факт и се пазя от големи обобщения. Въпросният 43 полк е бил част от трета бригада на 4 дивизия. В края на ноември `12 тази бригада е изтеглена от Чаталджа към Одрин. От Одринско до Серско е далече, още повече, че точно по това време българските войски, овладяли Източна Македония (Седма Рилска), се оправят именно към Тракия. Не се съмнявам, че на кръстовете е написано, както си го разчел. Не вярвам обаче там да е отбелязано за кое точно село става дума.--Simin 17:31, 2 август 2008 (UTC)

Възможно е да си прав, фактът не от първостепенна важност, но е редно да се посочи както го четем, ако трябви със зъбележката която посочвашMpb eu 17:41, 2 август 2008 (UTC)

Къде го четем?--Мико 17:42, 2 август 2008 (UTC)
Питайте Потребителя Simin, господа офицери.Mpb eu 17:52, 2 август 2008 (UTC)
А защо него? Междувременно имайте предвид, че съм само ефрейтор.--Мико 17:54, 2 август 2008 (UTC)

То и от един друг ефрейтор историята помни и той се мислеше за по-вещ от професори и фелдмаршали. Дано не излезе, че Уйкипедия се пише от гръцки ефрейтори, ако е така под достойнството на един български мотострелкови офицер е да влиза в дискусия с тяхMpb eu 18:30, 2 август 2008 (UTC)

Цял ден ме наричате андарт и мегалогръцки пропагандатор, сега ме сравнявате с Хитлер - поведението ви е отвратително.--Мико 18:35, 2 август 2008 (UTC)

Mpb eu, забележката ми на тази беседа е само едно логическо разсъждение, макар и основано на факти. Не виждам форма, под която да се впише в статията. Ако ще има изобщо някаква забележка в статията, тя би трябвало да е на източник, потвърждаващ информацията за части от Четвърта дивизия в Източна Македония през 1912 г. Ако няма такъв, мисля, че няма място и за дискутирания текст. Аз просто се опитах логически (и без лично отношение) да оспоря нещо, за което можех съвсем формално да поискам източник и след като не го получа, да настоявам да се махне.--Simin 00:22, 3 август 2008 (UTC)

За загиналите от село Конак при СубашкьойРедактиране

Здавейте спорещи, случайно попаднах на темата и искам да направя някои разяснения без да вземам каквато и да е страна. Първо за снимката: тя е само един пример от символичните и вече доста амортизирани символични надгробни паметни плочи, поставени в двора на църквата. Имам я и 7 мегапикселова, но тук я поставих умалена. Не е свързана изобщо със спора ви и Субашкьой. Второ: за загиналия войник от селото - данните съм ги взел от регистрите за раждания и умирания за съответната година от архива на ГРАО-Попово. В регистъра бе дословно преписан смъртния акт на войника, войсковата му част и пишеше, че е загинал при село Субачево. Един местен историк, подготвящ енциклопедия за личностите от региона ми каза, че то отговаря на Субашкьой в Източна Тракия. Това е всичко!--wlado_bg 15:33, 21 август 2009 (UTC)

Той тоя Субашкьой вече се локализира. А тая статия си е за триене.--Мико 18:36, 21 август 2009 (UTC)
Връщане към „Субоноша“.