Монитор (вестник)

Disambig.svg Вижте пояснителната страница за други значения на Монитор.

Вестник „Монитор“ е български информационен ежедневник.

Монитор
Информация
Вид ежедневник
Формат таблоид
Начало 28 септември 1998 г.
Край 22 март 2022 г.
Собственици Юнайтед груп
Сайт www.monitor.bg

Учреден е от групата, основала вестниците „168 часа“ и „24 часа“, на 28 септември 1998[1] г. и претендира да има като главна цел възраждането на независимия печат в България. Два месеца по-късно се появява и електронното му издание. Основателите на вестника са Петьо Блъсков, Радостина Константинова, Емил Петков, Владимир Райчев, Драгомир Василев.[1]

Различните рубрики във вестника са: новини, свързани с вътрешна и международна политика, икономика, анализи, интервюта, обществен живот, култура, спорт. Излиза 6 пъти в седмицата – от понеделник до събота, като делничното издание е 32 страници, а съботното – 48, с акцент върху културните и забавни рубрики. Всеки петък към вестника е притурена програмата на повечето от телевизиите.

СобственостРедактиране

От края на юли 2007 година вестникът е собственост на Ирена Кръстева,[2][3] директор на Българския спортен тотализатор по времето на правителството на Симеон Сакскобургготски и сина ѝ Делян Пеевски, заместник-министър в правителството на Сергей Станишев, уволнен в разгара на скандала между Румен Овчаров и Ангел Александров. Според вестник Капитал и двамата нови собственици са близки до ДПС.[3] Произходът на средствата, с които новата собственичка е закупила медията, не е изяснен, превид факта, че тя е била на държавна работа.[2] Освен „Монитор“ Кръстева купува и другите вестници, собственост на Петьо Блъсков – „Телеграф“ и „Политика“.[2]

На 21 януари 2021 водещият доставчик на телекомуникационни услуги и издател на медии в Югоизточна Европа – „Юнайтед груп“, обявява, че е постигнал споразумение със собственика на медийната група, издаваща вестник „Монитор“ – дружеството еднолична собственост на Делян Пеевски -„Инстръст“, за закупуването на „Вестник Телеграф“ЕООД.[4] От „Юнайтед груп“ уточняват, че „Вестник Телеграф“ ЕООД издава освен „Монитор“ и ежедневника „Телеграф“, спорния вестник „Мач Телеграф“, седмичника „Политика“, англоезичния седмичник „Юропост“ и регионалното издание „Борба“ (50%). „Развълнувани сме да обявим тази сделка. България е привлекателен пазар за „Юнайтед груп“ и „Телеграф“ допълва останалите ни медийни активи, добавяйки липсващия вестникарски компонент“, обявява изпълнителният директор на „Юнайтед груп“ Виктория Боклаг. На 16 март 2021 г. от групата обявяват, че сделката е приключена, като „Юнайтед груп“ придобива изданията през дъщерното си дружество „Нет инфо“[5][6]

БележкиРедактиране

Външни препраткиРедактиране